.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دانشگاه علمی و کاربردی مازندران تنها متولی فن بازار است
این مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی متولی فن بازار است، افزود: رویکرد دانشگاه‌های کشور به سمت فن بازار نرفته است اما تا پایان امسال نخستین مرکز فن بازار در مازندران راه‌اندازی می‌شود.

شمال نیوز: رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مازندران اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی و کاربردی تنها متولی نظام آموزش عالی مهارت محور، فناوری محور و اشتغال محوری در مقایسه با دیگر دانشگاه ها است.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ حسنعلی آقاجانی امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک بمناسبت ولادت امام هشتم و فرارسیدن هفته دولت افزود: ماموریت اصلی این دانشگاه بستر سازی شرایط لازم برای مشارکت ارگان های دولتی و غیر دولتی برای آموزش عملی و مهارتی و ارتقا نیروی انسانی مورد نظر است.

وی با بیان اینکه چشم انداز دانشگاه جامع علمی و کاربردی بر سه محور مهارت محوری، فناوری محوری و اشتغال زایی است تصریح کرد: بیش از 90 درصد دانش آموختگان این دانشگاه یا در ارگانی شاغل خواهند شد و یا خود کارآفرینی خواهند داشت.
آقاجانی ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت ، خلق مشاغل جدید، بستر سازی دانش و تکنولوژی و بسترسازی انتقال تکنولوژی های نوین را از جمله اهداف دانشگاه علمی و کاربردی برشمرد و افزود: متاسفانه نظام ارتقا استادان در دانشگاه های ایران برمبنای نوشتن مقالات و کتب بیشتر است در حالیکه رهبر معظم انقلاب تاکید دارند بر اینکه مقالات اساتید دانشگاه ها باید در راستای تولید ثروت باشد.
وی تصریح کرد: بیش از 98 درصد استادان دانشگاه ها بخصوص دانشگاه های نظری با ایجاد اشتغال بیگانه اند.
رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مازندران با بیان اینکه دانشگاه های دنیا در 4 نسل طبقه بندی می شوند گفت: دانشگاه علمی کاربردی پس از آموزش محوری و پژوهش محوری در نسل سوم و چهارم یعنی فناوری محور و مهارت محور دانشگاه قرار دارد.
این مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی متولی فن بازار است، افزود: رویکرد دانشگاه‌های کشور به سمت فن بازار نرفته است اما تا پایان امسال نخستین مرکز فن بازار در مازندران راه‌اندازی می‌شود.

وی با اعتقاد براینکه 85 درصد اقتصاد کشور ما دولتی است بیان داشت: در این شرایط مدرک گرایی ارزش پیدا می کند لذا در فرهنگ عامه مدرک مهم می شود و این دلیلی است بر مغفول ماندن دانشگاه هایی همچون دانشگاه جامع علمی و کاربردی.
آقاجانی با بیان اینکه در دانشگاه علمی و کاربردی بیشتر از اساتیدی بکارگیری می شود که خبرگان مهارت هستند و نه مدرک افزود: در حال حاضردر 45 حوزه فردی رشته دانشجو و ایجاد اشتغال داریم.
رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مازندران اذعان داشت: تاکنون با بانک مسکن، اتاق اصناف، و قوه قضاییه تفاهم نامه همکاری امضا کردیم.
وی همچنین با تاکید براینکه تمام مراکز دانشگاه ها در جوار صنایع هستند خاطرنشان ساخت: تمام دانشگاه ها باید بتوانند اقدام ساخت مرکز رشد نمایند تا بتوانند مهارت و محصولات ساخته شده توسط دانشگاه را به بازار عرضه کنند.
آقاجانی در پایان خاطرنشان ساخت: تمام تلاش ما در دانشگاه جامع علمی و کاربردی براساس برنامه ششم توسعه، در راستای آموزش های مهارتی است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه تاکنون معیار عددی برای ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی اندازه‌گیری نشد، اظهار کرد: امسال ارزیابی عملکرد علمی کاربردی کشور استخراج می‌شود.
وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه 40 مرکز علمی کاربردی در مازندران فعالیت دارند، گفت: 13 متقاضی برای راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی تقاضا دادند که تا پایان سال تعداد مراکز این نهاد به 50 مرکز علمی کاربردی در مازندران می‌رسد.


رییس مرکز فرهنگ و هنر واحد یک ساری دانشگاه علمی و کاربردی در این نشست مطبوعاتی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی و کاربردی واحد فرهنگ و هنر ساری ازسال 78 با دورشته در مقطع کاردانی فعالیت خود را آغاز و اکنون با بیش از یکهزار و 700 دانشجو در دو بخش فرهنگ و هنر در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول فعالیت است.
رهنمون افزود: تا کنون بیش از 5 هزار دانشجو از این واحد دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند.

مرکز سازه های سنگین ساری اولین مرکز آموزش صنعت

رییس مرکز سازه های سنگین دانشگاه علمی و کاربردی ساری نیز با بیان اینکه این مرکز از سال 83 آغاز به کار کرده گفت: مرکز سازه های سنگین ساری جزو اولین مراکزی است که در راستای آموزش در بخش صنعت قدم نهاده و صرفا رشته های مرتبط با صنایع را ارائه می دهد.
وی تعداد فارغ التحصیلان این مرکز را بیش از 4 هزار نفر اعلام کرد و افزود: حدود 37 درصد دانشجویان این مرکز شاغل و 3 درصد نیز از شاغلان بخش دولتی هستند.
نوری با بیان اینکه فارغ التحصیلان در برخی از رشته ها بصورت 100درصد جذب بازار کار می شوند، یادآور شد: آموزش های مقطع دار و کوتاه مدت با هدف ایجاد و توعه کسب و کار در راستای فعالیت این دانشگاه قرار دارد.
وی با اشاره به مصوبه هیئت دولت مبنی بر اینکه مراکز دولتی آموزش های سازمانی خود را به مراکز علمی و کاربردی واگذار کنند، گفت: دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه آکادمیک نیست و نمی خواهد که باشد چراکه دانشگاه علمی و کاربردی یک دانشگاه مهارت پرور است.
نوری با این اعتقاد که نباید به دانشگاه علمی و کاربردی به دید سایر دانشگاه ها نگریست افزود: اولویت این دانشگاه تشویق برای ایجاد کسب و کار است.

توانمندسازی نیروی انسانی در مرکز صنعت آب و برق مازندران

رییس مرکز صنعت آب و برق مازندران و سمنان نیز اهداف اصلی این مرکز را کمک به تحقق اهداف صنعت بزرگ آب و برق عنوان کرد و گفت: توانمندسازی نیروی انسانی جهت تحقق اهداف وزارت نیرو از وظایف این مرکزاست.
خانمحمدی تصریح کرد: این مرکز ازسال 1379 با سه وظیفه ی تخصصی آموزش ضمن خدمت برای کارکنان صنعت آب و برق آموزش های بلند مدت و آزاد شروع به فعالیت کرد.
وی افزود: به جرات می توان می گفت 100 درصد فارغ التحصیلان این مرکز جذب بازار کار می شوند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.122 seconds.